onsdag

Culture Club ♥ LOST


















SPOILERALERT!

För några veckor sedan släpptes den allra sista säsongen av LOST på DVD. Det innebär att det snart är dags att se igenom seriens sex säsonger i ett svep, och försöka förstå vad som egentligen hände!

Det har funnits många TV-serieförälskelser genom åren, men LOST var faktist den första serie som jag följt slaviskt från början till slut. Och nu är den ju just det: SLUT och det känns pinsamt tomt och sorgligt! Det var ingen kärlek vid första ögonkastet, utan det var efter mycket övertalning som jag gick med på att titta igenom några avsnitt på en lånad DVD-box. Efter ett par avsnitt var jag skräckslaget förtjust och på bara några veckor hade vi sett igenom de tre första säsongerna. Jag var fast!

Det började som en tv-serie om fjorton människor som överlever en flygkrasch och blir strandsatta på en öde ö. Sedan dess har det följt sex år av födslar, begravningar, romanser, rökmonster och tidsresor. Inför sista säsongen fanns det alldeles för många lösa trådar för att jag skulle våga tro på att serien skulle kunna få ett logiskt slut. De sista säsongerna blev allt mörkare och mer invecklade, och under den sista säsongen las alldeles för mycket fokus på öns bakgrund och historia. Det allra sista avsnittet skötte de helt okej, men en förklaring till öns magiska krafter fick man aldrig och jag kommer aldrig förlåta manusförfattarna att Kate och Sawyer inte fick varandra i slutet!

LOST (2004- 2010)
Mystik/Sci-Fic/Drama, 6 säsonger: 121 avsnitt á 45 minuter
Favoritkaraktärer: Sol- och våraren/antihjälten Sawyer och öns glosögda badguy Ben.
Favoritavsnitt: Större delen av säsong 1-3 då LOST kunde vara supercreepy och myspysigt på samma gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar